eliseduijster.reismee.nl

Aap in de keuken

Hoi allemaal!

Weer even een verhaaltje vanuit Zuid-Afrika. Dit keer zal het (denk ik) niet z’n heel lang verhaal worden want we zijn een midweek op vakantie geweest naar Sun City. Dat is een luxe resort hier ongeveer 3 uur rijden vandaan.

Maandag morgen moesten we om 8 uur klaar staan want dan zou Roy ons komen ophalen. Hij heeft voor ons het verblijf in Sun City geregeld.

Na best wel een lang durende rit zijn we dan aangekomen bij ons appartement in Vacation Club. In Sun City heb je verschillende plaatsen om te verblijven, 3 super luxe hotels en heel veel huisjes/ appartementen.

Gelijk even onze spullen uitgepakt (natuurlijk weer een koffer vol) en daarna lekker een heerlijk bord spaghetti wezen eten in het restaurantje tegenover ons appartement.Daarna lekker aan het zwembad gezeten voor ons appartement, en een aantal baantjes getrokken want we kunnen deze week niet naar de sportschool..

Toen we even later nog een potje UNO zaten te spelen, kwam de lifeguard een gezellig praatje maken. Toen hij hoorde dat wij uit Nederland kwamen kon zijn dag niet meer stuk, hij begon gelijk hele verhalen over de voetballers te vertellen.. En ja mijn voetbalkennis is helaas niet zo groot, maar door af en toe even een naam te noemen begon hij gelijk weer hele verhalen te vertellen over allerlei wedstrijden etc.

Daarna terug naar ons appartement en lekker even in bad gelegen. Met het taxibusje(ja het is hier zo groot dat je het niet lopend wilt afleggen) door naar de Entertainment, daar zijn verschillende eet tentjes.. Wij de burgertent uitgekozen, maar helaas was dit niet zo lekker als dat wij hadden gehoopt.

Om ons eigen te troosten maar lekker wat gaan drinken in de bar, waar we als enige zaten. Daarna nog wat wezen drinken in een club, waar we met nog twee stelletjes zaten. Van één stelletje kregen we een prachtige privé show. Dit was niet om aan te zien, maar zelf hadden ze het heel goed naar hun zin. Zo oversekst, bah! Maarja je moet toch ergens naar kijken hé, we hebben er in ieder geval genoeg lol om gehad.

Dinsdag:

Deze dag begonnen met lekker uit te slapen, want ja we hebben een héérlijk bed!! Maar uiteraard niet te lang want we hebben nog genoeg te doen en te zien hier.

Eerst maar is wat boodschappen gaan halen bij de Spar, want ja we wilde ook wel een keertje zelf gaan koken.

We dachten dat we niet zoveel nodig hadden, maar uiteindelijk liepen we allebei met onze armen vol door de winkel want iedere keer zagen we weer wat lekkers!

Verder hebben we vandaag niet zoveel meer gedaan want. We zijn door een soort jungle gelopen, eerst maar op het verharde pad maar omdat we nieuwsgierig waren ook de onverharde paden geprobeerd, hier kwamen we soort ratten tegen, daar staan wij dan als twee heldinnen.. ingesloten door van die vieze beestjes..Uiteindelijk beland bij de Valley of Waves, dit is een nagemaakt strand met zwembad met golven, het is dan net alsof je echt in de zee staat. Hier kunnen wij ons wel de hele dag vermaken hoor!

’s Avonds samen gekookt, maar veelste weinig pannen dus moesten we wat improviseren. Uiteindelijk is dat allemaal gelukt en hebben we lekker gebakken aardappeltjes, met een mix van wokgroente, gebakken uit en paprika en een stukje vlees op.In heel het appartement hing een flinke walm maarja, dat krijg je hé als wij gaan koken!! Na het eten lekker gedoucht en GTST terug gekeken, want dat moeten wij hier allemaal missen!!

Woensdag:

Vandaag op de planning om toch wat meer te gaan doen, nou dat hebben we ook gedaan want onze wekker ging al vroeg af!! Om 05:00 want we zouden om 06:15 op safari gaan, daar gaan we dan flesje drinken en camera in de tas, vestje aan en gaan maar. Nou dat hebben we geweten, wat kan het ’s morgens nog koud zijn, brr gelukkig had de safari man nog wat dekens in de jeep liggen. Op naar de Pilanesberg, nationaal park.

Heel wat mooie dieren gezien, giraffe, zebra’s, leeuwen, gnoes, apen, neushoorns, nijlpaarden, springbokken, zwijnen, buffels, impala’s en nog wat dieren waar we de naam niet meer van weten ;).

Helaas na onze 3 uur safari nog geen olifanten gezien dus willen we eigenlijk nog een keertje terug..

Na de safari nog wat rondgelopen op Sun City, en daarna naar het appartement. Hier aangekomen, ons eten wat we nog over hadden van de vorige avond op gekookt/ gebakken. Er hing walm in het huisje en daarom hadden we het raam in de keuken op een kiertje gezet.. Maar dat hebben we geweten!!

Toen ik nog even aan het luieren was op onze slaapkamer en Ankie in de badkamer bezig was hoorde ik opeens allemaal gerommel, maar ik dacht oh dat is Ankie.. Toch maar even gaan kijken wat het was… Nou ik schrok me kapot.. Zit er opeens een aap op het aanrecht!! Ik gillen, Ankie roepen en mezelf opgesloten op de slaapkamer.

Toch maar voorzichtig even gekeken, zit die aap op zijn gemak in het raam de druiven op te eten, maar toen kwam die weer naar binnen. (ondertussen was Ankie ook gekomen) Wij terug rennen die slaapkamer in en hopen dat die aap weg zou gaan!!

Gelukkig was die weer snel weg, maar wel met een zak snoep van die andere twee meiden.Nou m’n hart zat in mn keel!!

Daarna maar weer wezen ontspannen bij de Valley of Waves!! Daarna gedoucht en ons opgetut om lekker te gaan uiteten bij Santorini, maar toen wij opzoek waren bleek dit restaurant dicht te zijn, en dus moesten we ergens anders gaan eten.’

Bij het hotel was ook een restaurant dus zijn we daar gaan eten. Nou dit was toch wel even wat anders dan dat wij gewend zijn!!! Ontzettend chique!! Onze eigen ober, ons servet word op onze schoot gelegd en dan een keuze gaan maken welke fles wijn we wilde, wat gewoon een glas wijn dat kennen ze niet haha J

Uiteindelijk wat gekozen, net alsof we een grote kennis van wijn hebben ;) Hier hoort natuurlijk een lekkere maaltijd bij, maar ja wat ga je kiezen uit al die onbekende gerechten. Heerlijk gegeten en heel wat afgelachen want ja dit is niet wat wij gewend zijn!

Donderdag:

Lekker uitgeslapen en daarna weer wat dingen gaan bekijken. Je hebt hier de Bridge of Time, dit is een mooie brug met olifanten aan beide kanten. Bij elk heel uur zal deze brug bewegen zeggen ze.. wij zorgen dat we daar op een heel uur waren en wat gebeurt er dan.. nou bijna niets dus.. alleen wat muziek, rook en spannende geluiden. Dit is niet wat wij er van verwacht hadden hoor!

Daarna doorgegaan naar Cultural Village, hier kregen we uitleg over cultuurdingen en talen uit Zuid-Afrika, leuk om een keer te zien maar erg warm in de zon!!

Daarna werd er nog een show opgevoerd met culturele dans en muziek. Erg leuk om een keer te zien, uiteraard moesten er ook mensen mee dansen.. Niet mijn sterkste kant maar ik laat me niet kennen hoor, die mensen zie ik toch nooit meer, en mijn danskunsten ook maar laten zien.

Om 16:00 poging 2, weer op safari. Helaas deze keer erg weinig gezien dus weer geen olifanten maar wel een ontzettend lekkere safariman!! Zo zou ik elke dag wel op safari willen!! Daarna nog romantisch sterren gekeken met hem want we kregen een lesje over sterrenkunde. Want die kun je hier erg mooi zien!

Vrijdag:

De laatste dag in Sun City, om 10 uur zou Roy hier weer zijn om te helpen met het uitchecken. Daarna poging 3 om olifanten te zien want we gaan eerst nog even met hem het safari gebied in en dan richting huis. Helaas is dit ook niet gelukt en hebben we dus geen olifanten gezien!

Op de terugweg hadden we toch wel zin in wat eten, wij langs de Mac, maar helaas was deze dicht omdat de stroom was uitgevallen (iets wat hier bijna dagelijks gebeurd)! Bij de KFC hadden we helaas geen keus maar wel wat te eten, een paar stukjes kip. Niet super lekker maar je moet toch wat te eten hebben hé!

Thuis aangekomen onze spullen weer allemaal opgeruimd en lekker geluierd. ’s Avonds met onze Afrikaanse vrienden Etienne en Hennie (nee collega’s van het Zonnelied, dit zijn geen potentiële kandidaten dus wees maar niet bang) naar de bar geweest.

Zaterdag en zondag niet veel gedaan en in de avonden lekker een filmpje gekeken, lekker rustig aan want morgen moeten we dan toch echt weer naar stage.

Vanaf nu zullen we toch echt wat drukkere weken gaan krijgen.

Sorry lieve mensen toch nog een lang verhaal geworden maar ik hoop dat jullie dat niet erg vinden.

Veel liefs vanuit Zuid-Afrika.