eliseduijster.reismee.nl

Voorbereidingen Ghana

Hoi allemaal,

Na bijna 1.5 jaar is het weer tijd voor een verhaal op mijn reisblog. Dit omdat ik jullie wil vertellen dat ik op 17 september voor 3 maanden naar Ghana zal vertrekken. Het is voor mij altijd al een droom geweest om als verpleegkundige in het buitenland te gaan werken, maar nadat ik vorig jaar een geweldige tijd heb gehad in Zuid-Afrika is het nog veel meer gaan kriebelen. Daarom heb ik ervoor gekozen om nu te gaan, nu ik klaar ben met mijn opleiding.

Ik ga dit avontuur samen met Tessa aan. Afgelopen 2 jaar heb ik samen met Tessa in de klas gezeten, en omdat wij allebei de droom hebben om als verpleegkundige in het buitenland te gaan werken, zijn wij samen opzoek gegaan naar een project.

Ik kan je vertellen dat dit een hele klus was! Het is namelijk vrijwilligerswerk, maar ondertussen moet je wel zelf voor alle kosten opdraaien. Veel organisatie durven hier nog aardig veel voor te vragen, daarom hebben wij net zolang gezocht tot we iets vonden wat ook betaalbaar is. Maar het is natuurlijk ook belangrijk dat er een project is waar wij als verpleegkundige echt is kunnen betekenen.

Dit hebben wij gevonden bij de organisatie 'Vrijwillig Wereldwijd', een organisatie met veel verschillende projecten in heel veel landen. Wij hebben ervoor gekozen om naar Ghana te gaan, omdat de armoede hier nog erg groot is en onze hulp zeer welkom is!

Hier zullen wij 5 dagen per week gaan werken, 3 dagen in een ziekenhuis, 1 dag in een kliniek voor moeder en kind en 1 dag op een EHBO - post bij een school.

Er is hier een groot te kort aan producten, daarom ben ik begonnen om wat spullen in te zamelen zoals bethadine, zalf en pleisters. Ook geld is van harte welkom, zodat wij dit daar ook weer kunnen besteden! Als ik kijk hoeveel geld wij vorig te besteden hadden voor de kindjes daar, dat was geweldig en wat maak je ze daar blij mee! Zoveel vrolijkheid en dankbaarheid zou ik graag nogeens willen zien, dus kom maar op mensen!
Het rekeningnummer hiervoor is NL56 RABO 0114583498!

Aanstaande donderdag ga ik alvast mijn inentingen halen en er zijn al wat spullen aangeschaft, de voorbereidingen zijn dus in volle gang! Ik heb er onwijs veel zin in!

Dit was het weer voor nu, ik hoop jullie weer via deze blog op de hoogte te houden van al mijn (hopelijk) mooie belevenissen!

Heel veel liefs,

Elise

Reacties

Reacties

Marieke

Ben ontzettend trots op je dat je weer gaat! Het zal weer een tijd worden om nooit te vergeten.

Liefs

Gerla

Hoi Elise, wat een mooie tijd ga je weer tegemoet. Studenten uit het derde leerjaar zijn gisteren terug gekomen uit Ghana, zij waren met activity international.

heel veel succes en ik lees het graag!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!